kristian svensson

nonsens i textform

Brynäs studsade tillbaka, rejält.

Publicerad 2012-11-28 12:36:30 i Brynäs

Jag hade inga större förhoppningar på att få se ett trendbrott hemma mot Linköping igår.
Det skulle visa sig att jag hade fel, som så många gånger förr när det gäller årets upplaga av Brynäs IF.

Jag blir inte klok på laget, först åker man upp till Luleå och blir utklassade och förnedrade med 8-1. Några dagar senare tar man emot Linköping hemma i Läkerolen och kör över dem med 5-0. Jag såg inte själv matchen utan har bara sett höjdpunkter och statistik. Vad jag lägger märke till är att det var rätt folk som gjorde mål. Grovjobbare som behöver peta in några poäng när det går tungt, när våra mer spelskickliga spelare är hårt bevakade.
Vi har saknat en farlig tredje och fjärdefemma denna säsong, vilket lett till att motståndarna har kunnat punkta bort våra två producerande femmor enkelt.

Vart problemet ligger tänker jag lämna till Tommy Jonsson då jag inte har en aning om vad det kan vara.
Vad jag däremot vet är att vi saknar Andreas Dackell något så enormt mycket. En sann ledargestalt på isen!

Nästa match hemma mot Växjö då?
Växjö kommer ditt Gävle som favoriter med tre rakar segrar och ett lag som verkar vara i total harmoni.
Något säger mig ändock att deras svit bryts imorgon, jag tippar 4-2 till Brynäs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela